Triceps extension Begynder

Tags:

De fleste, som træner har stort fokus på biceps, men hvis du gerne vil have større arme, er det faktisk rigtig vigtigt at træne triceps, da den udgør omkring 2/3 af overarmen. Mange har dog tendens til altid at benytte de samme øvelser og det er synd, da variation er godt både for resultatet, men især også motivationen.

Derfor viser jeg dig i denne video et par alternativer, så du ikke kun kører fransk pres og pushdown eller bænkpres i forskellige former.

Sådan laver du triceps extensions

Triceps extensions er yderst effektive isolationsøvelser til triceps. Der er mange forskellige variationer og de minder i bevægelsen meget om fransk pres. Det er en rigtig godt måde at variere triceps-træningen fra alle presseøvelserne og kan laves både liggende, stående, unilateralt (en arm af gangen) og bilateralt (begge arme samtidig).

Det er vigtigt at du holder albuerne stabile og inde, når du kører øvelserne, som kan være lidt hårde for albuerne. Sålænge du er opmærksom på teknikken og følelsen i kroppen, så er du godt på vej mod dit mål. Hvis du oplever smerte i albuen, så stop med det samme.

Jacob Beermanns billede

Hej, jeg er Jacob Beermann

Jacob Beermanns billede
Jeg hjælper mine kunder med at opnå deres mål på en sikker og motiverende måde. Mange af mine kunder ønsker at få bedre teknik eller blive stærkere og det er i høj grad min spidskompetence. Uanset om du træner i det lokale træningscenter fordi du synes det er sjovt, om du konkurrerer i st... Læs mere